Biztos fogyás, segít a dietetikus

by on
A NaturMed Hotel Carbona dietetikusát, Márfi Kingát kérdeztük alakformáló csomag étrendjéről.

A program kezdetekor mérést végzünk az N20 testösszetétel-mérő készülékünk segítségével. Így fájdalommentesen, gyorsan és pontosan térképezzük fel az adott pillanatra jellemzően a szervezetet alkotó anyagok összetételét. Figyelembe veszem az N20-as mérés eredményeit, ami kimutatja az egyén alapanyagcseréjéhez szükséges kalória mennyiségét, a vendég által felhasznált kalória mennyiségét, az izom és zsírtömeg arányát, valamint hogy mennyi lenne az ideális testtömege. Ezen tények ismeretében meghatározok egy optimális kalóriamennyiséget, melyre megtervezem az itteni étrendet és ez alapján javaslom az otthoni étkezést is. Ajánlom a vendégeinknek, hogy figyeljék meg az adagok nagyságát, mennyiségét, és ehhez hasonlóan étkezzenek otthon is a maradandóbb eredmény érdekében.
Semmiképp nem ajánlom, hogy valaki az alapanyagcseréje alatti kalória mennyiséget fogyassza, hiszen hosszú távon káros a szervezetére tenkintve, valamint a szervezete átkapcsol „túlélő üzemmódba” és raktározni fog mindent, amit elfogyaszt zsír formájában. Ennek következtében az illető nem fogyni fog, hanem stagnálni, rosszabb esetben hízni.

 

Ezerkalóriás diéta, böjt, fogyókúra: sokakban összekeverednek ezek a fogalmak. Melyik mit takar valójában?

A böjt sokkal inkább tisztítókúrát jelent, mint fogyókúrát. Bár többnyire csökken a böjt végére a résztvevők testsúlya, ilyenkor mégsem a fogyás az elsődleges célunk. A fogyókúra gyűjtőfogalom, a lényege, hogy adott idő alatt a kilóink számának egy részétől megszabaduljunk, ám ezt különböző módszerekkel érhetjük el. Az ezerkalóriás diéta valójában egy fogyókúra, ahol a bevitt energia mennyiségét maximáljuk.

Mindegy mit eszünk-iszunk, csak az a lényeg, hogy ezek napi mennyisége ne haladja meg a bűvös 1000 kalóriát?

Egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk, és az sem, hogy milyen napi elosztásban. Fontos, hogy kiegyensúlyozott legyen ilyenkor is a táplálkozásunk, ezért jó, ha dietetikus állítja össze az étrendet. Ebben a diétában nem mondunk le a húsokról, az állati fehérjékről, csak éppen fehér húsokat fogyasztunk, halat, csirkemellet. Fogyasztunk tejtermékeket is, ám ügyelünk, hogy azok ne tartalmazzanak cukros adalékokat. Kiemelt szerepet kapnak a zöldségek, a magas nyomelem-, vitamin- és rosttartalmuk miatt. Napi háromszori étkezésre bontjuk az összes kalóriát, amit a konyhán a szakmai irányításom mellett készítenek el a vendégeinknek.

Mi történik akkor, ha valaki valamilyen ételt nem fogyaszthat vagy nem szereti azt?

Természetesen figyelembe vesszük az egyéni sajátosságokat. Ez nem egy állandó standard alapján elkészített és felszolgált ételsor. Amikor a vendég megérkezik a szállodába, akkor találkozunk és leülünk beszélgetni. Ilyenkor tájékozódom az étkezési szokásairól, az esetleges betegségeiről és azt is megbeszéljük, hogy melyek a kedvenc alapanyagai, illetve mi az, amit egyáltalán nem szeret.

Nem szoktak éhségre panaszkodni a diétázó vendégek?

Nem jellemző. Az első napok nehezebbek, ám amikor a gyomor már összeszűkül, akkor rendszerint megszűnik az éhsége mindenkinek. Gyakran előfordul, hogy amikor meglátják a tányérjukat ebédnél vagy vacsoránál, akkor elképednek azon, hogy mekkora adagot kaptak. Ilyenkor el szoktam mondani, hogy az alacsony kalóriatartalmú zöldségekből még egy ilyen diéta során is igen sokat lehet enni, ezzel biztosítjuk a jóllakottságérzést is. Mindig felhívom a vendégek figyelmét, hogy mennyre fontos a kellő mennyiségű folyadékbevitel. A diétázóink az étteremben és a szobájukban is kapnak ásványvizet. Egy-két pohár vízzel képesek vagyunk az éhségünket is csillapítani, ugyanis az elfogyasztása után mindenkinél megjelenik a teltségérzet.

Mennyit lehet fogyni ezzel a módszerrel?

Ez teljesen változó. Mindenkinek elkezd csökkenni a testsúlya már egy hét után, ám az, hogy mennyit, az függ a nemétől, a korától, a túlsúlyosságától is. Aki eltölt nálunk két hetet, az ennek az időszaknak a végére már megtapasztalja az első sikerélményeket, megtanulja, hogy mit, mikor és mennyit ehet, így az otthonában is folytatni tudja a fogyókúrát.

Kinek ajánlja elsősorban ezt a diétát?

Mindenkinek, aki szeretne fogyni. Egyedül a kismamákat óvnám tőle. Az étrend mindenkinél fogyáshoz vezet és biztosan elegendő is egy kíméletes napirend mellett. Ha valaki a fogyás érdekében elkezd rendszeresen sportolni is, akkor szép lassan emelheti a bevitt energiamennyiséget. Ilyenkor ne az adagok méretét növeljük, ne a nyersanyagok összetételén változtassunk, hanem iktassunk be további étkezéseket a háromszori főétkezés mellé.

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Spam Protection by WP-SpamFree Plugin