Egyensúlyteremtés könnyedén

by on

A harmónia, a lelki egyensúly mindannyiunk életét szebbé teszi. Nyugodtan vegyük igénybe mások segítségét, ám mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy elérjük ezt a boldog pillanatot.

A gondolat ereje

Nagyon gyors hatást érhetünk el néhány egyszerű trükkel, amihez pusztán a gondolatainkat kell megreguláznunk.

A rosszkedv ellen azonnali segítséget jelent, ha kihúzva magunkat egyenesen állunk, mélyeket lélegzünk és mosolygunk – érdemes kipróbálni!
Amikor kihúzzuk magunkat és mély levegőt veszünk, gyakorlatilag pajzsot tartunk magunk elé a negatív energiákkal szemben. Ha eközben tudatosan egy pozitív dologra gondolunk, egykettőre fokozni tudjuk az önbizalmunkat.
Az ingerültség ellen a tányértörés igen hatásos, de költséges módszer, helyettesítsük párnapüföléssel. Ha közben még zene is szól és ritmusra ütjük a párnát, akkor a dühünket nagyon hamar nevetés váltja majd fel.

Egy kis kitartás tartós boldogságot is hozhat

Az előzőekben láttuk, hogy egy-egy jól irányított gondolat is hatásos lehet a lelki egyensúly felé vezető úton, ám még eredményesebbek lehetünk, ha visszatérően és kitartóan végzünk néhány egyszerű „gyakorlatot” és az sem árt, ha a napi rutinunkon is változtatunk valamelyest.

Reggelente a tükör előtt állva mormoljunk mantrát az egész napon át tartó kiegyensúlyozottság érdekében. Nem kell nagy dolgokra gondolni, ilyenek is megteszik a hatást, hogy „fontos vagyok saját magamnak, sikerül minden, amit eltervezek”. Néhány nap múlva érezni fogjuk a szavak erejét.
A tükör abban is segít, hogy növeljük az önbizalmunkat. Amikor előtte állunk, kényszerítsük magunkat, hogy pozitív dolgokat vegyünk észre magunkon, egy idő után már spontán is ezt látjuk az eddigi hiányosságokon való kesergés helyett.
Ne feledkezzünk meg róla, hogy egy jó, kiadós alvás milyen csodákra képes! Ám nem pusztán az alvással töltött órák száma fontos, az az ideális, ha legalább néhány egymást követő napon, már este 10 órakor elalszunk.
A testmozgás során felszabaduló hormonok valódi boldogságbombák. A lelki egyensúlyunk érdekében nem megerőltető, intenzív edzésre van szükségünk, hanem legalább heti ötször legalább fél órás mozgásra, ami lehet akár tempós séta is a friss levegőn.
A jóga és a tánc igazán hatékony gondűzők! Már az is segít, ha otthon kedvenc pörgős zenénk ritmusára táncolunk legalább tíz percig, akár minden nap, többször is.

Harmóniát biztosító rituálék

A lélekemelő érintések hatásán túl, az aromamasszázs során alkalmazott illóolajok belélegezve a pszichénket is befolyásolják. Egyike a leghatékonyabbaknak a kubeba sárga színű illóolaja, amelynek éles, friss, citromos-gyümölcsös illata enyhíti az idegességet, erősíti a pozitív hozzáállást.
A talpmasszázs során – legyen az reflexzónás vagy ájurvédikus – gyorsan, mellékhatások nélkül szabadulhat meg a lelkünk a nyomasztó gondolatok hatásától.
A lábat kényeztető rituálék aromás lábfürdővel és pakolásokkal erősítik a masszázs frissítő erejét.
Az úgynevezett csendszobák, a lebegés élményét nyújtó vízágyak, a fény lelket (is) gyógyító erejét biztosító Sensolite ágyak megkönnyítik a relaxálást, a feltöltődést. Mindenki könnyedén megtalálhatja közülük azt, a melyik számára leginkább hatékony segítséget jelent.

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Spam Protection by WP-SpamFree Plugin